domingo, 19 de abril de 2015

ESTAMPAT A PARTIR D'UN MÒDUL

A patir del disseny d'un mòdul havíem de conseguir distribuir-lo en un fons de manera que crees un raport simulant un estampat que sigues funcional en diferents aplicacions.




DISSENY D’UNA SANDÀLIA

NOM DE LA MARCA I EXPLICACIÓ DE LA FUNCIÓ, ESTÈTICA, PÚBLIC AL QUI VA DIRIGIT, CARACTERÍSTIQUES...

Es tracta d’una sandàlia de la col·lecció primavera-estiu del 2015 de la marca ANDREA SERDA. És una marca de renom tant en sabates com en bosses de mà… Per això la sandàlia presenta un disseny sofisticat, exclusiu i innovador dins d’un marc elegant.
Per tant el públic a qui va dirigit un producte d’aquesta marca és un públic amb un nivell adquisitiu molt alt, ens tanquem a l’ús del públic femení. Descartem a infants i persones gaire grans perquè no acollirien les necessitats d’aquets dos grups, ja no només a nivell estètic sinó també d’utilitat. La sabata va poc lligada i a més duu força plataforma.
La sabata presenta un contrast que la fa exuberant, a l’hora de combinar un teixit tant fi com la pell girada, amb aquest toc “salvatge” que li aporten les plomes.

A nivell formal podem parlar d’una sabata que fa 7cm de plataforma. Te dues cintes ala part de l’empenya. La que trobem més propera a la cama ve precedida per un conjunt de plomes. Aquestes dues cintes estan unides verticalment al centre per una tercera que acaba donant lloc la darrera cinta situada a la canya de la sabata i conté una sivella color or vell a un lateral. Tant la plataforma com les cintes estan fetes o folrades per pell girada de color marró xocolata. La part de la sola esta feta amb goma que posteriorment ha estat tenyida de color negre i la part superior que vindria a ser el lloc on col·loquem el peu directament és d’un teixit transpirable, fresc, per que al tractant-se d’una sabata d’estiu no pot donar calor, i és de color beige. LA sabata és totalment descoberta a la part davantera on correspondria a la puntera al igual que a la talonera. Veiem que a la zona on s’hi recolza el taló, amb el mateix teixit de la sabata, hi ha la etiqueta de la marca i el logotip de l’empresa. 


Projecte: disseny i estampació d’un sofà a partir de mòduls. DARK NAVY

El nom d’aquest sofà és Dark Navy, ve donat no només pel seu color sinó per la seva funció. El fet que sigui un moble d’exterior i el tèxtil sigui nàutil dona un caire naval al sofà. A mes les corbes simulen les onades del mar. No només això sinó que la majoria de mobles que s’utilitzen dalt d’una nau de la marina, tenen més d’una posició o ús. Com el sofà que té diverses maneres de col·locació i també d’emmagatzematge.

EXPLICACIÓ FORMAL
Aquest sofà està dissenyat per ubicar-lo en una zona de bany, proper a una piscina, terrassa d’exterior, chill out d’un hotel luxós... Es apte per a tots els públics però cap la possibilitat de descartar l’ús freqüent d’un públic infantil donada l’escassetat d’aquest en zones de l’estil.
La seva funció i disseny basat en mòduls permet a l’usuari tenir molt joc tan per fer-lo servir com per emmagatzemar-lo. A nivell individual segons com ens col·loquem podem situar-nos en el sofà assentats o també ho podem fer de manera més incorporada. L’encaix que es permet entre ells dona lloc a que es puguin col·locar de dos en dos, tot quatre separats, únicament tres inclús tocant tot quatre respatlers podem crear diferents espais... A l’hora de guardar-los els podem encaixar en una única base quadrada, dos a sobre els altres dos...
Els materials utilitzats per a fer la maqueta són: poliestirè extrudit i plastilina de base. A la part exterior plastilina i paper simulant rattan. El producte real constaria d’una base d’acer, que mantindria rígid l’estructura del sofà, aquest estaria recobert amb rattan de color negre, beis i marró. A la part superior hi trobem tela nàutica que es semblant a la pell. Aquets dos materials que composarien el producte final a la part exterior, són impermeables, resistents a les adversitats atmosfèriques que es poden trobar a l’exterior i a més no s’escalfen al sol per tan no cremaran quan s’utilitzin.



MÒDUL

El projecte consistia en la creació d'un mòdul funcional a partir d'un punt d'1x1cm, una línia de 4x1cm i un quadrat de 4x4cm.


DISSENY DEL PACKAGING D’UNA CAIXA DE BOMBONS

PERIL DEL CLIENT:
El nostre client és la marca de de xocolates “Chocoart”, recentment han tret un nou producte anomenat “Lion” i ens han encarregat dissenyar el packaging d’aquest. “Lion” es tracta d’un producte que consta de de divuit bombons de xocolata i avellana. És tracta d’uns bombons de qualitat mitjana-alta i la marca els ha tret adreçada a un públic adult.


DECISIONS I ARGUMENTS DEL DISSENY:

Donat que el producte ha de complir una sèrie de requisits, com incloure 18 bombons, poder-lo relacionar amb la marca, donar cert prestigi i qualitat al producte i associar el nom “Lion”. He optat per descartar alguns esbossos amb poca capacitat, i m’he decantat per una caixa de dos pisos. Té forma de trapezi per donar un caire distintiu i la caixa en si està feta de cartó ondulat de color marró xocolata. Aquest no ha estat elegit a l’atzar sinó que la pastilla del fons del logotip de la marca presenta aquest color. D’altra banda per a realitzar la banda superior, he utilitzat un cartró metal·litzat llis, que doni un caire més sofisticat. El fet de que sigui daurat l’he relacionat amb el nom dels bombons. Ja que un lleó és el rei i quina millor manera de produir aquest efecte de grandesa, elegància i reialesa, que el color daurat. I finalment, he realitzat de manera simplificada i amb troqelat, el rostre d’un a la part superior de la banda.
A l’interior de la caixa i veiem dos pisos de bombons. Sobre un fons de tela de color granatós.  Tot seguit ve el primer pis de bombons. A la part inferior hi trobem 12 (3x4). I a part superior 6 (2x3). Entremig dels pisos i a la part superior tornem a trobar la tela del fons de la caixa.
La composició, ingredients, codi de barres... Es trobarà situat a la part inferior de la caixa.





AXONOMETRIES

L'objectiu d'aquestes làmines era avaluar i practicar com dibuixar un objecte des de diferents punts de vista i alhora posar en practica les reduccions que s’han d’aplicar en cada cas.

Back to the futre

Aquest projecte que s'inspira en la producció fotogràfica de Irina Werning, amb el mateix títol. Consisteixe en la realització de parelles de fotografies d'una mateixa escena en dos punts cronològics notablement separats. De maera que s'ha d'intentar recrear l'escena del pasat en un moment actual amb la major similitud possible,