DIBUIX
ARTISIC:
Les galeries d’art
Introducció:
He anat a visitar diverses galeries d’art de les quals n’he
seleccionat tres que són les que he trobat més interesants per a fer el treball,
entre les primeres trobàvem varietat de tipus d’obra però finalment en la
qualitat de fotografies i interès personal m’he decidit per tres galeries d’art
on s’exposaven pintures, això sí, totes de diverses tècniques, estils...
En la primera de totes hi havia un conjunt de quadres de la
Carmen Galofré, l’exposició comptava amb unes quatre col·leccions de quadres
els quals entre si mostraven evolucions i/o petis canvis en detalls, ús d’una
tècnic o una altre, canvi de la base on es dibuixa... He trobat el seu estil
molt interesant, molt expressiu i m’ha cridat l’atenció la capacitat de fer
evolucionar un quadre ten simple com seria els estats de la lluna.
Tot seguit vaig visitar una galeria on s’hi trobaven exposats
una col·lecció d’en Jordi Aluma que havia estat representat petits racons,
detalls o paisatges de Barcelona de manera molt abstracte amb un joc de grisos
i figures geomètriques molt interesant, El que m’ha agradat és d’aquesta
col·lecció ha estat poder identificar alguns dels racons de la meva ciutat.
Per acabar he triat l’exposició de la Lourdes Frisa, ha estat
la exposició que més m’ha captivat, de totes les que he anat a visitar ha estat
la que més estona feia que em quedes contemplant els grans quadres que amb
diferents tècniques, textures, formes, mides i posicions. Sense dubte la manera
abstracta que utilitza per expressar el concepte més ampli és sorprenent i
alhora admirable.
Anàlisi
de les obres:
De la primera galeria he triat una obra que
s’anomena Luna, com anteriorment he
esmentat aquesta obra forma part de tot un conjunt d’evolucions, en aquest cas
dels estat de la lluna, a continuació podem veure la fotografia de l’obra que
consisteix en una pintura d’oli feta sobre paper, la seva mida és de 84 x 58cm.
Es
tracta d’una obra que utilitza més aviat colors càlids jugant amb un gamma de
grocs i blancs, un conjunt de colors molt poc saturats. Tot plegat ens ofereix
una textura més aviat llisa amb lleus relleus que li donen més profunditat a
l’obra. En l’obra si que hi trobem l’existència de la línia de contorn en
aquest cas de l’únic element que és la lluna. La llum de la pintura prové de la
part superior de l’obra. Jo trobo que es tracta d’una peça figurativa
anti-naturalista, ja que s’entén que es tracta de la representació d’una lluna
però no és hiperrealista.
La
seva autora és la Carmen Galofré,
l’obra, de la qual no hem pogut obtenir l’any de la seva creació.
Des de el eu punt de vista l’autora ha triat una manera molt
original i entenedora d’explicar la continuïtat dels fets que exposa en les
seves obres.
Anàlisi
de les obres:
De
la segona galeria he triat una obra que s’anomena Xemeneis Pedrera, en ella podem veure tot un conjunt de formes
geomètriques, línies corbes i figures abstractes que conjuntament ens ofereixen
una representació de la façana de la Pedrera de Gaudí. A continuació podem
veure la fotografia de l’obra que consisteix en una grisalla sobre paper
japonès, la seva mida és de 53 x 37.
Degut
a la seva tècnica el que hi trobem pel que fa al color es una amplia gamma de
grisos, la textura de la imatge és més aviat llisa i mat. Clarament en aquesta
obra la existència de línia és molt clara però això no treu l’existència de
degradats dins d’una mateixa forma geomètrica. La figura no expressa gaire
volum i no està clara la existència d’un possible focus de llum. Considero que
es tracta d’una obra abstracta.
El
seu autor es diu Jordi Alumà i no tenim constància l’any de la creació de l’obra.
Personalment trobo que el pintor ha tingut una manera molt
particular d’elegir com representar petits racons de la nostra ciutat i
considero que ha estat molt encertat alhora de utilitzar aquesta tècnica.
Anàlisi de les obres:
De
la tercera galeria he triat una obra que s’anomena Respirs, en aquest cas l’obra és molt més particular no només per
la seva forma circular sinó per l’abstracció i la capacitat de expressar en un
quadre una cosa tant difícil de plasmar, en l’obra i podem veure diferents
colors freds que juguen amb la gamma de blaus contrastats amb blancs i color
cru. A continuació podem veure la fotografia de l’obra que consisteix en una
pintura mixta feta sobre fusta, i al ser circular parlem de 80cmde diàmetre. L’obra
ens ofereix una textura molt rugosa, degut també a l’ús d’altres materials que
apareixen en l’obra complementant la pintura, no hi trobem una clara existència
de línia de forma general. Gracies al suport i a la tècnica emprada, trobo que
l’obra ofereix una gran sensació de volum.
La
seva autora de l’obra és la Lourdes Fisa, i es
tracta d’una obra molt recent ja que ha estat creada aquest mateix 2014.
Per a mi l’autora, conjuntament amb la resta de la
exposició m’ha donat la sensació que volia transmetre molt sentiment.
Perquè han estat
seleccionades:
He
elegit aquestes tres obres perquè encara que moltes de les que vaig veure em
van cridar l’atenció són les que realment m’han agradat i perquè són les que
més m’han transmès l’autor, també val a dir que l’ultima de totes realment m’ha
captivat pel títol que trobo que és molt representatiu i encertat.
Trobo
que totes tres són de autors amb n caràcter artístic molt variat i tot i que en
un principi volia visitar galeries d’art de fotografia, els horaris no m’ho van
permetre però no em va costar decantar-me per seguir visitant galeries de
pintures.
De
totes elles m’he pogut endinsar, comprendre les obres analitzades i situar-les
dins d’una col·lecció de pintures, que en els tres casos donava certa
importància a la relació amb la resta de obres.
Proposta pel nou títol:
Per a l’obra Lluna,
jo havia pensat de canviar-li el títol a Satèl·lit, donat que és el que és una lluna però la paraula trobo
que li dona certa sofisticació a l’obra i encaixa perfectament amb la resta de
noms de la col·lecció que giraven al voltant de astre,...
Per a l’obra Xemeneis
Pedrera, trobo que podria haver posat alguna cosa que no quedés tan
concreta i que alhora contingués la paraula Pedrera per no treure protagonisme,
jo crec que li hagués posat racons de Barcelona:
la pedrera, ja que donaries perfectament a entendre que es tracta d’una
representació de l’arquitectura de Gaudí sense fer referència a quina part.
Finalment per a l’obra Respirs, m’ha costat molt trobar un títol encertat donat que ha
estat una de les coses que m’ha fet triar l’obra però si que és cert que també hagués
estat be posar alguna cosa totalment diferent i el que també em va inspirat en
el moment de veure-la va ser alguna evolució així que li posaria Metamorfosis.
No hay comentarios:
Publicar un comentario